Har hittat chaufför

Hela tiden händer det små saker. När Mohamed ElBaradei kom till Kairos flygplats i kväll stoppades alla tv-bolag från att komma i närheten av honom. De kom inte i närheten av honom och det förbudet gällde alla bolagen. Att teve ändå fick tag på honom är en annan historia. Han kan ju inte stanna på flygplatsen… ElBaradei har ju utnämnt sig själv till demonstrationsledare i morgon.

Facebook ligger nere. Jag har inte kommit in och inte några andra som jag känner heller. I Suez har demonstranterna satt eld på  – brandstationen. Demonstrationerna utanför Journalisförbundets i Egypten fastighet har skingrats (de har hållit på och demonstrerat på trappan till huset sedan i drygt ett dygn).

Ja, egentligen finns det inte mycket att skriva om, trots att det finns hur mycket som helst. Alla avvaktar morgondagen. Så också jag. Någon proffschaufför som vill köra in till stan har jag inte hittat. Däremot är det en kompis till en bekant som kommer och hämtar vid tolvtiden. Han sägs veta vart vi ska åka så att jag i alla fall får nosa på stämningen och förhoppningsvis kunna ta några bilder. Vi får se hur det går.

 

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Har hittat chaufför

  1. Moa skriver:

    Ja, vi får se hur det går. Pappa … du vet. Du vet vad jag vill säga nu.

  2. Moa skriver:

    Skicka ett sms när du läser det här, så jag vet att allt är bra.

  3. Bo Hallin skriver:

    Hej Ola!
    Såg ditt namn i gårdagens Aftonblad! Visste att ni skulle till Egypten men inte att ni fortfarande var kvar. Minns att du nämnde att du hade en blogg över en kaffekopp på Aurum…Ser i dagens VK att alla svenskar skall evakueras under de närmaste dagarna, vilket förhoppningsvis innebär att ni befinner i Sverige inom kort! Tänker på er! Take care! /Bosse

Kommentarer inaktiverade.