På väg söderut

När ni läser det här så sitter jag i bilen på väg ner till Sundsvall. Jag ska dit av två anledningar – jag ska till tandläkaren och jag ska passa på att hälsa på dottern och försöka skämma bort henne någon dag. Precis just i dag har hon färdigställt ett porträtt på mig som jag hoppas kunna visa er litet senare.

Hon har förvanskat en bild på mig i något dataprogram och sedan gjort en målning av mig. Jag ser inte ut som jag vill se mig och tror mig se ut. Men det är en annan historia. Det är säkert bra gjort, eftersom hon i mina fadersögon är oerhört begåvad. Så det är minsann inte bara Ingemar Bergmans bror Holger Tillberg som finner mig intressant som modell.

Vi får se vad vi hittar på dottern och jag där nere i Sundsvall. Jag ska försöka få tid att hälsa på min gamle vän och kollega Kjell Carnbro som väl snart lägger av som chefredaktör på ST (om han inte redan har gjort det). Men då får jag väl hälsa på Mats Åmvall i stället som kommer efter Kjell och en rad gamla go´a arbetskamrater som nyligen flyttat till nya lokaler.

Eller ja, det är gamla lokaler. De lokaler som Bolagsbyrån huserade i tidigare och där jag har suttit många gånger på styrelsemöten i Sundsvalls flygsällskap (kassören i klubben hade ett framträdande jobb på byrån och fixade alltid lokal till dessa möten). Kul ska det bli i alla fall.

Riktigt lika roligt tycker jag inte att tandläkarbesöken är. Men jag tror att det ska gå bra. En tandläkare som man har gått till i 22 år och som man helt litar till och trivs med, överger man inte, i alla fall inte jag, bara för att man flyttat 40 mil bort.

Vad i övrigt som hänt i dag vet jag inte nu. Men jag återkommer säkert.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till På väg söderut

  1. Monica skriver:

    Så kul att åka till Moa! Och jag ser verkligen fram emot att få se porträttet! Faktiskt mer än rapporten från tandläkaren…haha!

Kommentarer inaktiverade.