Besök i Bollhallen

Jag har ju tidigare meddelat att jag engagerat mig en smula i Sunnanå SK. Det tror jag kan bli jätteroligt – i alla fall för mig och något ska jag väl kunna uträtta. Jag har ju en fiktiv fantastisk meritlista att luta mig emot i form av affärsinnehavaren i Kairo som är övertygad om att jag är Paolo Rossi. Än är det inte någon i Skellefteå som tror detsamma. Jag klandrar ingen eftersom ingen på dessa breddgrader har sett mig lira fotboll. Så det så…

I alla händelser försöker jag göra mig en smula bekant med laget och vad som händer i föreningen. Därför hade jag gjort upp med tränaren Martti Tikkanen om att mötas i samband med träningen i kväll.

Inne i Bollhallen var det full aktivitet. I och för sig var det inte så många som tränade eftersom flera spelare är sjuka och några skadade. Perpetua Nkwocha och Helen Ukaonu kommer inte förrän senare i veckan och så saknas det målvakter.

Men Martti Tikkanen är glad och förhoppningsfull inför den säsong som väntar. Fast riktigt så här glad var han nog inte när han tidigare på kvällen talade med laget om insatsen mot Piteå i lördags då laget åkte på en klar förlust.

– Just nu är truppen tunn, men den blir större. Och sett i förhållande till samma tid förra året så är spelarna bättre tränade nu. Det bådar gott.

Det får vi väl tro. För målsättningen är kristallklar – i år ska laget ta steget upp till den division där laget hör hemma. Den högsta divisionen – damallsvenskan.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.