Ny kunskap

Jag är litet för förtjust i vaniljsås. Det har sina konsekvenser, har jag nu erfarit. Igen. För jag borde ha lärt mig vid det här laget.

Det är inte helt lyckat nämligen, att framåt midnatt upptäcka att en dryg halvliter mjölk har passerat bäst-före-datum och för att ”rädda” mjölken från att spillas, sätta igång och göra vaniljsås av den ganska stora skvätten. För att sedan glatt skeda i sig hela härligheten.

Magen mådde inte så bra och sömnen blev därefter. Och något lärde jag mig kanske av detta. Det är bättre att göra som jag gjorde klockan nio–tio på kvällen än klockan tolv på natten. Men, det ska sägas klart och tydligt, vaniljsåsen var rackans god. Så jag får väl ändå stå på mig och konstatera att jätteportionen av såsen var värd olägenheterna. Nu dröjer det dock en stund innan jag gör sammalunda.

– – –

Fredag – igen. Vitt på marken (jo, jag såg nog att det snöade för fullt i natt). Helgen kommer inte att bjuda på någon vår. Dagen i dag är full av göromål, så det ges inte någon tid till att ”såsa”. Det gjorde jag ju så bra under natten mot i dag…

Jag återkommer när tid ges.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.