Cupspelet slut för Sunnanå

Det var fint och gott väder att skåda fotboll i under kvällen. I alla fall i början. Sunnanå mötte ju Umeå IK i den tredje omgången i svenska cupen och flertalet av dem som var där ville nog att fjolårets överraskande Sunnanåseger skulle upprepas. Då slog Sunnanå ut Umeå ur cupen i sextondelsfinalen med 5–4.

Men det blev inte någon seger i år. I stället förlust med uddamålet – 1–2. För Sunnanå spelade det inte någon större roll eftersom allt fokus ligger på seriespelet. Men för Umeå var det nog skönt att vinna; laget har ju förlorat de tre senaste seriematcherna och parkerar först på nionde plats i den allsvenska tabellen.

När jag kom ner till Norrvalla var det inte särskilt mycket folk som samlats. Men när matchstart närmade sig blev det bättre uppslutning och om jag hörde rätt så blev publiksiffran nästan 300. Det får väl sägas vara acceptabelt, även om jag nog tycker att det borde vara fler som söker sig till Norrvalla när det är hemmamatcher för Sunnanådamerna.

Jag måste ju också komma fram till och knyta ihop inledningen med en avslutning. Det blev allt kallare ju längre kvällen led och det kändes inte så behagligt eftersom åtminstone jag klätt mig litet för dåligt. Vilket jag nästan alltid gör.

Ja, det är vad som hänt under kvällen. Genom att kika på fotboll har jag missat alla nyhetssändningarna och i morgon kommer det inte någon tidning. Dessutom utlovas skitväder. Men jag ska nog hålla mig sysselsatt ändå.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.