Hällregn eller hellregn?

Jodå, det blev en promenad i dag. Den vanliga rundan. Visserligen var det några mörka hotande moln i nordväst, men de drog undan inåt landet. Så vädret har varit gott och skönt. Under dagen har jag haft en del kontakter med folk i Mellansverige. Där har de det inte roligt. Regnet vräker ner.

Och plötsligt kom jag att tänka på om hällregn stavas som jag just gjorde. Eller om det stavas hell-regn. Enligt beskrivningarna från söder så lutar det närmast åt det senare…

Dagen i övrigt har ägnats åt att samla på mig fakta och argument för artiklar som ska skrivas de närmaste dagarna. Dottern är ju på väg upp för några dagars besök och jag vill inte sitta alltför länge då med åtaganden som jag gjort.

Jag har också haft tid att lura litet på uppslag som kan göras till Sunnanås blogg. Halva serien har ju spelats och på lördag spelas den första matchen i den andra halvan. Rågsved kommer då till Norrvalla och det är förstås en match som jag kommer att kika på. Tillsammans med många andra, hoppas jag.

Därefter blir det speluppehåll under en månad, men även under den tiden ska det hända något på sskbloggen. Har jag tänkt mig. Vi får väl se vad det blir – intervjuer med ledare och spelare måhända. Kanske någon enkät. Faktiskt har jag litet dåligt samvete för att jag inte kan hitta på något att skriva mest varje dag på bloggen. Å andra sidan blir det kanske desto mer på den här bloggen och det är ju den som jag trots allt prioriterar.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.