Tjänar 100 kr/mån

Till min egen förvåning är jag nu kund – på ett sätt – i ICA. Jag minns inte om jag skrivit om det tidigare, men i samband med att jag skulle förnya bilförsäkringen så letade jag – som det sägs att man ska göra – efter alternativ. Det var då jag ramlade på ICA:s bilförsäkring som de har via ICAbanken och tydligen i samarbete med Moderna försäkringar. Jag sade upp min gamla försäkring och tecknade nytt på ICAbanken.

Den blev visade det sig nu när jag pyntat räkningarna 1300 spänn billigare per år än den jag hade tidigare. Så det lönar sig att kika runt litet. Det är alldeles tydligt. Förhoppningsvis behöver jag aldrig utnyttja den så jag vet inte hur bra eller dålig försäkringen är när det verkligen gäller. Men det har jag å andra sidan inte heller vetat med alla andra försäkringar som jag har haft på mina bilar.

Genomgången i samband med räkningsbetalningarna har emellertid gjort mig påmind om att jag i dag måste stega ner till banken med det snaraste för att fixa en litet akut grej. Av den anledningen blir det här inlägget inte särskilt uttömmande.

Men var så säkra – jag återkommer (såvida inte banken tar mig i pant).

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.