Fågelporr

Vill bjuda på ett mycket kort inlägg.

Svalorna har ju kommit och är här sedan någon vecka tillbaka. Jag vet inte vilken sort det är. Det kan ju vara backsvalor, hussvalor eller ladusvalor. Små och smäckra är de i alla fall när de jagar runt efter flygande insekter.

Nu i förmiddags såg jag något som jag aldrig sett tidigare. Svalorna tillbringar den mesta tiden i luften. Uppenbarligen parar de sig också i luften. För det var precis vad jag såg.

Två svalor flög runt och allt närmare varandra. Och så hände det! Hanen på honan och paret sjönk snabbt i höjd i glidflykt till dess att det försvann bakom ett par tallar. Uppskattningsvis hade jag koll på paret i tre sekunder.

Fascinerande. Nu går dagen vidare med gott humör efter denna morgons fågelporr.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten (Norran). Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och tidigare verksam i egna firman Brola. Nu ägnar jag mig åt denna blogg och fritt skrivande för det egna höga nöjets skull. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fågelporr

  1. Håkan Svensson skriver:

    De var nog i sjunde himlen, väl?
    Men – underbart är kort…

Kommentarer är stängda.