Färgprakt

I väntan på att jag ska bege mig till Sörvalla för att se Sunnanå spela sin näst sista hemmamatch i år – mot Älta – kan det vara idé att randa några rader. Tydligen har det blivit lite ståhej om beskedet i regeringsförklaringen att den nya regeringen ska erkänna Palestina som stat. USA muttrar och i Jerusalem har den svenske ambassadören blivit uppkallad av den israeliska regeringen. Sverige ska få motta en officiell protest för det som kommer att bli verklighet.

Jag tycker att det är bra att Sverige erkänner Palestina som stat. På ett eller annat sätt ökar det trycket på ockupationsstaten Israel, som ju hårt kontrollerar allt som händer på Västbanken och i Gaza. Jag tror att det är ett steg i rätt riktning – mot en tvåstatslösning där länderna lever i fred bredvid varandra – att se båda staterna som självständiga aktörer.

Om detta kan man skriva väldigt mycket. Men nu vill jag bara berätta att jag gillar hösten när den är så här. Färgerna är så mättade och mina ögon njuter av det som naturen bjuder. Bilder som jag tar visar inte det som ögonen ser och ger inte direktkontakten med själen. Men jag visar ändå ett par bilder som jag tagit från balkongen.

DSC00734

Och så en till – tagen åt andra hållet…

 

 

DSC00736Visst är det härligt!

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.