Fyraårsdagen

I dag fyller min blogg fyra år. Det tycker jag är häftigt. Jag har kikat på statistiken lite och kan konstatera att det här är mitt 2 903:e inlägg, att antalet kommentarer är drygt 1 500, att inläggen har visats 296 343 gånger och att bloggen har besökts från 111 länder (varav naturligtvis någon eller några har hamnat på den av misstag…). Jag tycker att det är ganska kul. Och gratulerar mig själv till åtminstone uthålligheten att randa något i stort sett varje dag.

Denna dystra dag – dyster för att första snön har kommit (i och för sig finns det väl annat att vara dyster över också, men det struntar jag i) – har inte mycket hänt. Men ute i den nu helt avlövade rönnen har det varit aktivitet.

DSC01168

Fåglarna gillar de frostnupna och kalla rönnbären och kalasar gärna på de nyttiga bären.

DSC01165

Talgoxarna tar uppenbarligen inte bara fimpar…

DSC01144

Och så en präktig domherre.

Ja, så har det varit. Fågelskådning och slapphet. Tidningsläsning på papper och skärm. I kväll blir det programmet med amerikaner som kommer till Sverige för att hitta sina rötter som får min uppmärksamhet.

Och så ska jag förbereda mig för nästa veckans jobb och mentalt bereda mig på de avslutande strålningarna i Umeå. Effekterna av dem lär ju knappast kunna bli värre, kan jag tycka. Men i slutändan blir det nog bra med det också.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fyraårsdagen

  1. Moa skriver:

    Haha, slutÄNDAN… Men grattis på fyraårsdagen pappa! Bra jobbat så här långt, keep up the good work!

Kommentarsfältet är stängt.