Vänlig dag

Dagen har varit vänlig mot mig. Ingen dramatik, justa möten med intressanta människor och jag har inte haft så förtvivlat ont annat än ibland. Det vill säga – ingenting har jag att klaga på. Skrivit har jag också för Sunnanå och mer ska skrivas. Det blir väl i helgen som jag gör det.

I kväll har jag som vanligt kollat in Doobidoo med Lasse Kronér. Jag låter mig roas av det programmet. I dag möttes jag av en överraskning när en av gästerna var den tidigare politiska reportern på SVT Elisabet Höglund. Hon kunde inte särskilt många låtar och hon kunde inte sjunga, men var på sitt lätt förvirrade sätt över hur programmet fungerade ändå en smula charmig. Men det visste förmodligen de som valt ut gästerna till programmet. Är man kändis i något avseende så är man och då får man förmodligen inbjudningar till det mesta.

På det efterföljande Skavlan missade jag intervjun med Uma Thurman, eftersom jag då pratade med och skrev om målvakten i Sunnanå, Sussie Nilsson, som ska sluta och flytta ner till Stockholm för att spela med Djurgården. Uma Thurman såg vi en gång på flygplatsen i Kairo och om jag inte minns helt galet så var det i samband med det kaos som rådde när revolutionen ägde rum i februari 2011. Kaoset vid incheckningen hade vi då klarat av och var vid lite lugnare förhållanden intill gaten.

Margot Wallström var också ett intervjuoffer och även när det gäller henne missade jag stordelen av samtalet eller intervjun. Dock tycktes det som om stämningen var god och att Uma och Margot fann varandra i replikskiften och fann nöje i att käfta med Skavlan.

Nu blir det inte mer för i dag. Bara så att ni vet.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.