Hemligt i Skellefteå

I dag har det varit en bra dag, tycker jag. Jag har jobbat och jag har tagit en skogspromenad. I morgon ska jag nog försöka ta två varv eftersom jag i slutet av trekilometersslingan har blivit varm i leder och muskler och jag känner mig stark som en traktor, medan det i början är lite si och så med det efter den långa inaktiviteten. Jag tror att andra varvet kommer att gå som en dans. Och det kan jag ju fortsätta inbilla mig till dess att verkligheten visar hur det verkligen är…

Jag har dessutom gjort en smulpaj som jag ska festa på i kväll när dessa rader är skrivna. Smulpaj med vaniljsås. Ibland behövs det inte mycket för att jag ska tycka att livet leker.

Vad som hänt utanför väggarna har jag inte så mycket koll på. Jag har läst på norran.se att Folkparken tydligen nu har anställt en säljare av evenemang och dylikt. Men vem som har fått jobbet talar inte Folkparksstyrelsens ordförande om. Det är hemligt till dess att Folkparken får en ny chef (den tidigare slutade ju i februari) och en sådan rekrytering ska börja först nu.

Vad som förvånar än mer är uppgiften att Folkparken nu leds av en arbetsgrupp, eller vad det nu kan kallas. Men vilka som ingår i den gruppen är också hemligt.

En berättigad fråga är vad i hela friden de pysslar med där i Folkparken. Jag tror att det var en mycket stor miss att säga upp Sofia Andersson Lundberg. Hon är ett energiknippe som gjorde Folkparken stora tjänster under sin anställning. Det rykte som hon byggde upp är sedan en tid tillbaka raserat och det vill ett gigantiskt jobb av den nye anonyme säljaren och den än så länge frånvarande chefen och den hemliga arbetsgruppen om Folkparken ska resa från den nedslagning som Folkparksstyrelsen själv har orsakat.

Nu blir det inte mer för den här gången. Smulpaj, vaniljsås och Arga snickarn väntar.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.