Gott och småtrevligt under dagen

Starten på dagen var bra – en god stund på Friskvårdskompaniet. Det var fjärde gången efter det långa uppehållet och nu får jag i alla fall inte träningsvärk efter passen. Sakta, sakta ökar jag på belastningen. Skynda långsamt har jag ju tid med som glad pensionär. Sedan har det blivit traditionella hemmasysslor. Sådana ska ju också göras och jag känner det som mitt ansvar när jag bara går hemma sådana här dagar.

Glad blev jag när det snöade en liten stund. Så pass att det blev vitt på marken. Åtminstone ett tag. Det försvinner nog snart. Kikade därför på Weatherpal och ser att det under andra halvan av nästa vecka ser ut att komma in ett stort nederbördsområde. Det är kallt någon dag innan och förhoppningsvis blir det då vitt på marken. Snön behövs för att lysa upp tillvaron; det är ju så rackans mörkt ute och med fukt och regn på vägbanorna blir det halt och det blir så svårt att se gående och cyklister som inte har förstånd att sätta på sig reflexer.

Fram emot kvällningen var jag ner till bollhallen på Norrvalla. Där presenterades ett av klubbens nyförvärv – Riikka Ketoja. Hon hade åkt hit i dag tillsammans med sina föräldrar för att få en glimt av stan och för att skriva på kontraktet. Riikka är en tuff och teknisk spelare och hon har spelat i alla ungdomslandslagen i Finland och gjorde sin första A-landskamp för Finland i somras.

DSC01496

Riikka Ketoja och Sunnanås tränare Martti Tikkanen, som är väldigt glad över att Riikka valt att komma till Sunnanå.

Ja, mer än så blir det nog inte för nu börjar På spåret…

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.