Tidig väckning väntar

Så är jag då på Hotell Ibis vid Arlanda. Resan ner från Sundsvall gick hur bra som helst, även om det tycktes vara mycket trafik som var på väg söderut. Gissningsvis är det en massa folk som varit långlediga över helgerna som nu var på väg hem för att börja dra ihop pengar igen på sina arbeten.

Jag stannade till i Enånger för att hälsa på någon. Det såg ut att vara mörkt hos alla och när jag vände på den tredje platsen som jag kollade in eftersom det var mörkt i huset öppnades dörren och Monica tittade ut. Det var trevligt att sitta och snacka en stund och uppdatera oss på vad som hänt under det senaste halvåret.

Så fort jag kom hit passade jag på att röra på mig. Jag stack iväg med raska steg upp till den plats där man kan se planen landa. I dag användes banan närmast hotellet som landningsbana och det är alltid lika kul att se planen komma in och ta mark. Det var ju lite blåsigt och man såg att planen rörde sig i vinden, vilket säkert en och annan passagerare nog tyckte var obehagligt. Men utifrån ser det hur tryggt ut som helst.

Det blir nog lite hoppigt i morgon bitti när jag ska iväg. Vädertjänsten snackar om kulingvindar och snöfall som drar in i natt och försvinner i morgon eftermiddag. Men i morgon eftermiddag hoppas jag att jag redan är i Kairo.

Nu blir det inte mycket mer i det här inlägget. Väckning är beställd till 03.30. Och även om jag inte somnar så här tidigt är det nog inte dumt att vila en smula.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.