Hela dagen i bilen

Efter en dag i bilen och några timmar i Sundsvall är vi hemma nu. Det känns skönt. En väska är uppackad och de andra är på gång. Fast det blir nog i morgon som det mesta görs.

Dagen i går tillbringades till stor del på flygplatsen i Kairo och den i Wien. Samt på flygplan däremellan. Det var ganska kul på planet mellan Kairo och Wien då vi satt bredvid en dam som efter ett tag visade sig bo i det område där vi tillbringar våra dagar när vi är i Kairo. Och hon bor bara ett par hus bort.

Det visade sig att hon sedan tio-tolv år tillbaka bor i Kairo med sin man men att hon driver sitt reseföretag i Österrike och åker som en skottspole mellan länderna och till en lång rad andra länder dit hon tar sina grupper som köper resor av henne. Kul jobb!

Vi knoppade över på Ibis vid Arlanda och drog därifrån ganska tidigt. Vi hade ju tid på oss, så vi tog det lugnt på vägen norrut. I Sundsvall hälsade vi på dottern på jobbet och sedan åkte vi till hennes lägenhet där vi lagade mat och käkade. Sedan var det dags för mig att bege mig till tandhygienisten. Hon trätade en smula på mig eftersom vi inte haft kontakt sedan 2011 och att jag under tiden inte har gått till någon kollega i Skellefteå. Det är tid att göra det nu och jag lovade henne att söka upp någon och påbörja en behandling. Även om jag inte har några besvär är det tydligen – för en tandhygienist – helt klart att något behöver göras och gaddarna vill man ju behålla så länge som möjligt.

Väl hemma var det bara att kånka upp väskorna. Våra underbara grannar såg att vi kommit hem och kom upp med posten direkt, vilket var trevligt. Det som störde mig en smula var att jag fått kallelse till en ny röntgenundersökning – igen. Hoppas att det bara är en koll och att inte något nytt elände har dykt upp eller utvecklats.

Men nu är det bara att gå och lägga sig. Sömnen behövs. Det känns ganska tydligt… Precis på samma sätt som det känns att det är skönt att vara hemma igen.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.