Gott sällskap och SSK-seger

Det är jättesent på dygnet, men jag hinner med några rader innan klockan passerar midnatt. Dagen har varit väldigt god och bra. Lugnt och stilla klarade jag av allt i DN:s lördagskorsord utom första bokstaven i ett ord. Jag fick bara inte till det och svaret skulle vara något som aldrig hört talas om. Så jag gick bet på det. Ibland händer det och det är i och för sig inte något som man behöver haka upp sig på.

I övrigt har dagen bestått av förberedelser för middagen som vi hade inviterat några nya vänner till. Det blev en mycket trevlig afton med mycket prat och många skämt. Gott sällskap och hustruns mat gillar jag starkt. Jag tror att den gick hem också hos våra gäster. Vad mer kan man begära än så?

Under eftermiddagen hann jag också titta på Sunnanås bortamatch i Östersund. Klubben där, Östersunds DFF, har ju gjort upp med en sponsor och den uppgörelsen innebär att matcherna kommer att sändas direkt på webben. Sändningen i dag var den första och det var en provsändning, som inte kostade något för de som tittade.

Det var en kul erfarenhet att se matchen på detta sätt. Sunnanå spelade piggt och jag blev inte så lite imponerad av Christine Tjärnlunds snabbhet. Jo, jag vet ju sedan tidigare, sedan i slutet av förra säsongen faktiskt när hon lyftes upp i A-truppen, att hon är snabb och målfarlig. Hon har nyss fyllt 17 år och hon kommer att bli en väldigt duktig spelare och säkerligen en landslagsspelare i framtiden, under förutsättning att hon fortsätter utvecklas som hon nu tycks göra för varje vecka.

Försvaret agerade också bra. Ja, kort sagt gjorde hela laget väldigt bra ifrån sig och det är så roligt tycker jag att Sunnanå vann matchen med 1–2 (0–2) och fick med sig tre poäng hem.

I morgon spelar Sunnanås F19-lag hemma på Norrvalla mot Bollstanäs och det väl inte alls uteslutet att jag söker mig ner dit för att titta på nästa generations A-lagsspelare. Nästa söndag är det dags för Sunnanås A-lag att spela nästa hemmamatch mot Limhamn Brunkeflo.

Vad som har hänt i landet och i världen har jag inte en aning om. Jo, en aning. Men inte mer.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.