Igång så smått igen

Tack alla som hörde av er på Facebook och önskade mig snabbt tillfrisknande. Jag tror att det hjälpte, även om dagen har bestått i att mesta tiden av dagen ligga i sängen. Det känns bättre nu, men en kraftig förkylning med feber blev det allt.

Nåväl, det tycks gå åt rätt håll och det besannar kanske min alldeles hemmagjorda teori att det som drabbar en fort kommer att gå fort över. Det är skit som smyger sig på och som man inte ens märker förrän det nog är alldeles för sent som är besvärligare och farligare. Och tar mycket längre tid att bekämpa.

Det finns inte mycket att berätta om dagen. Jag ser att prinsessan Madeleine och hennes man Chris O´Neill fick en pojke i dag. Ganska häftigt faktiskt. Det är ju bara två dagar sedan som de satt i Storkyrkan och var med på när prinsessans brorsa gifte sig. Man kan ju tänka sig vad som hade hänt om exempelvis vattnet hade gått då… Snacka om att veckopressen och Stockholmstabloiderna hade gått i spinn.

Jag ser också att Jeb Bush har bestämt sig att ställa upp som presidentkandidat för republikanerna i USA. Fattas bara att han också ska bli den kandidat som republikanerna lanserar. Jag tycker att det räcker med att George Bush var president en period och hans son George W Bush var det i två mandatperioder (jag förstår fortfarande inte hur den mannan kunde bli omvald till en andra period). Men varje land har sina valsystem och sina väljare. Och här hemma på kammaren kan man ju sitta och tycka vad som helst om hur världen ska fungera och vara, utan att det naturligtvis blir som man vill.

För tänk hur världen skulle se ut då? Om alla fick som de ville…

Ja, mer än så här blir det inte. En slow start efter ett dygns uppehåll från skrivandet. Fast det är klart – jag orkade jobba i alla fall i dag. Med många pauser i sängen under tiden. När viljan finns så går det mesta. Så vill jag i alla fall tro.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.