Kort om slappdag

Tänk att det inte blev något inlägg i går på denna blogg. Det händer sannerligen inte särskilt ofta. Ibland tror jag inte att jag ska hinna med att skriva eller ha något att skriva om, men så blir det några rader i alla fall.

Att det inte blev något i går beror på att vi ju åkte till Luleå, där vi trakterades med god mat och gott sällskap. Vädret var fint när vi väl var där, men på vägen upp var det några ordentliga skurar som vi körde igenom. Senare på dagen såg vi bilder på NSD:s hemsida att det förekommit åtminstone två tromber i närheten. Fascinerande att se de bilderna.

Det skiljer sig märkbart på ljuset mellan Luleå och Skellefteå. Vi lurades av att det var ljusare där än här och kom inte iväg förrän sent (varför kör inte värdarna hem gästerna när det börjar bli sent? Fast å andra sidan kanske man borde ha fattat piken redan när värdinnan frågade om vi skulle sova över…). Så när vi kom hem till Skellefteå var klockan långt över midnatt och inget inlägg publicerades.

På vägen hem var det fantastiska scener i naturen. Ljuset, det absolut stilla vattnet, dimman som låg över en del vatten och ängar. Ja, det var så trolskt och fantastiskt att jag hoppas att jag bevara dessa naturbilder länge i mitt minne.

I går jobbade jag också. Det gjorde jag även i dag. Men dagen i dag har varit särdeles stillsam. Jag har pulat vidare med att försöka organisera allt som ska göras för Sunnanå i nästa månad och jag har strosat omkring i pyjamasen nästan hela dagen. Vädret har inte lockat till några utevistelser.

Lite grann skäms jag över att jag för ett par minuter klädde på mig och kastade mig ut. Jag flyttade nämligen bilen närmare dörren för att det inte ska vara så långt till mitt fyrhjuliga paraply i morgon bitti. I och för sig är jag glad för att jag är förutseende, men egentligen är det ju utomordentligt slappt.

Så därför skriver jag inget mer nu. Jag har ju redan varit alltför öppen med vad jag gjort…

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.