Kort om en lång kväll

Det får bli ett kort inlägg eftersom klockan är så mycket. Att det blivit sent beror på att det var fotboll i kväll – Sunnanå spelade hemma på Norrvalla mot Östersund och vann den jämna matchen med 1–0. Det blev jag glad för. Eftersom jag fungerar som pressvärd på hemmamatcherna blev det också till att vara med på presskonferensen efter matchen och därefter har jag skrivit både till damfotboll.com och sskbloggen.wordpress.com. Det tar sin lilla tid. Inte minst då att skanna av de 200 bilder som jag tog och välja ut några som det var skärpa på.

DSC04707

Sunnanåspelarna var glada över vinsten. Här det Annika Kukkonen som kramar om matchens målskytt Tanja Nousiainen. Paulina Larsson (nr 22) och Sandra Betschart (nr 14) är på väg att gratta också.

Det är förstås bara övning som gäller. Att fotografera och fotografera och fortsätta fotografera. Tids nog blir jag väl bättre och om jag inte blir det får väl det jag gör duga. Ständigt är jag imponerad av proffsfotograferna på Norran och andra som är egna företagare. De ser och vet när situationerna inträffar och tycks alltid ha skärpa.

Vilket leder mig fram till slutsatsen att jag får skärpa mig – om uttrycket tillåts.

Dagen i övrigt – jobb och fixande med papper samt lite bokföring. De få poster jag har i firman ska man ju hålla ordning på.

I morgon blir det förhoppningsvis en smula lugnare. Kanske.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.