Kortast i år?

Ännu en fin och god dag har snart passerat. Ja, i halvlek leder ju Österrike mot Sverige med 0–2 och det är ju inte särskilt bra. Men som Sverige spelar så är väl underläget bara logiskt. Nu är jag inte rätt man att ha åsikter och framföra dem om hur Sverige bör spela, men det har jag. Och de kan väl sammanfattas som att Sverige måste vara betydligt mer på tårna än hittills och faktiskt visa lite offensiv vilja.

Nog om det. Som det verkar nu så kommer Sverige att förlora inte bara den här matchen, utan också gå miste om slutspelsplatsen i EM. Men osägt är väl bäst. Sverige låg ju en gång under mot Tyskland med 4–0 och lyckades knipa en poäng. Så visst kan matchen vända.

I dag var jag bjuden på lunch hemma hos en god vän. God mat, hemlagad självklart med entusiasm och kunskap. Förrätt, huvudrätt och kaffe och kaka. Verkligen inte dåligt för en lunch och definitivt inte något som jag är van vid. Men bättre än maten ändå – ett gott samtal som det alltid är mellan oss. Tycker jag.

Eftersom det är lite mycket att göra nu och framför allt att tänka på – jag vill inte glömma något hemma – och det är mycket som ska vara klart innan jag far, tänker jag inte skriva särskilt mycket mer.

Och därmed har jag väl producerat det kortaste inlägget hittills i år. Alltid något

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.