Bra dag och kväll

När jag startade den här bloggen för fem år sedan (på måndag) hade jag ambitionen att skriva något varje dag. Mest naturligtvis för min egen skull.

Och nu är det bråttom för att få med något om den här dagen. Jag har inte hängt med så mycket i vad som hänt under dagen eftersom det har varit så mycket att göra av olika slag. Dock utan att något egentligen blivit uträttat.

Jag är jätteglad över att Sunnanå spelade oavgjort borta – 2–2 – mot de suveräna serievinnarna Kvarnsveden. Resultatet visar att Sunnanå väl förtjänar sin plats i Elitettan. I år kom laget på sjunde plats och det är helt OK. Men till nästa säsong bör, tycker jag, ambitionen vara att hamna ännu lite högre upp i tabellen. Det var ju ganska många poäng som förlorades i början av säsongen när laget tappade koncentrationen under de sista minuterna under matcherna. En tappad koncentration som antingen ledde till att laget tappade ledningen och två poäng genom att få en poäng i stället för tre eller förlorade från ett oavgjort resultat och en poäng till förlust och därmed ett tapp på tre poäng (hoppas att jag i hastigheten räknade rätt).

Kvällen har varit fantastiskt bra med riktigt goda vänner som kom hit så att vi kunde äta tillsammans och umgås. Vad mer finns att säga om det än att man hoppades att kvällen inte skulle ta slut. Men det gjorde den och – för att påminna om en del av kvällens diskussion – i morgon väntar en ny dag.

Det blir säkert en bra dag. Den också.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.