Superkort

Fortfarande ligger hotnivån i landet på en fyra där fem är den högsta nivån. Men polisen har dragit ner bevakningen och det är nog rätt och riktigt. Och hotnivån kommer förmodligen att ligga kvar på ”fyran” åtminstone över de kommande jul- och nyårshelgerna. Det blir ju under de kommande fyra veckorna bara mer och mer folk ute i städernas centrala delar och i städernas handelsområden.

Dottern åkte hem i dag. Det är trist när hon åker eftersom det är så roligt när hon är här. Det blev som tomt här hemma när hon for. Jag hade sedan tidigare lovat att skjutsa ett par vänner till flyget och avgångstiden för flyget och för Moas buss var exakt densamma. Men det löste sig på bästa sätt och Moa och jag hann ta en fika på stan innan bussen åkte.

På den lite privata sidan kan jag också berätta att jag i kväll varit på ännu ett styrelsemöte med Sunnanå SK. Det är alltid roligt att möta kamraterna i styrelsen och det känns faktiskt som att vi verkligen uträttar något. Fast då och då dyker det upp små överraskningar, som självfallet måste hanteras. Vilket vi gör efter bästa förstånd och med klubbens bästa för ögonen.

Mer har jag faktiskt inte lust att skriva just nu. Jag satsar på morgondagen i stället med en hel del skrivjobb för Sunnanå och så blir det lite vardagsshopping. Pärma en massa papper ska jag också göra och kanske är det även idé att se till så att räkningarna blir betalda.

 

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Superkort

  1. Håkan Svensson skriver:

    ”Pärma” – det var ett nytt verb i alla fall för mig? Men jag anammar det omedelbart och ska använda det framledes. Tack!

Kommentarsfältet är stängt.