Glasögondestruktion

I dag blir det inte så mycket skrivet. Jag laddar för jobb i morgon i stället. Dagen har varit lugn och fin. Vi har uträttat en del ärenden, varit på klubben, som vanligt, och förutom bokläsning, fika och koll på omgivande människor så passade jag på att ta mina fem rundor på 800-metersbanan. Det gör gott att röra på benen. Sedan for vi iväg till souken för att äta koscheri. Det är en enkel rätt som jag gillar.

Framåt kvällningen kom tvillingarna hit som vi har varit barnvakt åt. Pappan hade bett mig gömma dator, kamera och andra prylar som jag känner är viktiga att ha. Samt att vara rädd om mina glasögon. Han lovade att han därmed, enligt amerikansk rättstradition, hade svurit sig fri från alla framtida ersättningskrav.

Jag menade att det var lugnt. Han behöver inte oroa sig för det. Cirka tio minuter efter det att tvillingarna kommit var naturligtvis ett par glasögon förstörda. Gissa om jag kommer att vara rädd om det andra paret jag har med mig.

Men jag behöver två par och om jag inte hittar något ställe att köpa typ billiga läsglasögon i morgon ska jag leta upp något ställe där de i alla fall säljer lim. Det och tejp får väl duga till dess jag kommer hem och kan köpa nya slit- och slängglasögon på något varuhus.

Och därmed är dagens betraktelse slut.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.