En skön dag

Tänk – i dag tänker jag inte skriva särskilt mycket. Dels för att i stort sett ingenting har hänt, dels för att det är sent.

I stort sett hela dagen har tillbringats i ett skönt tillstånd av njutning. Sol från en blå himmel, värme, allt större knoppar och små utslagna löv på träden – en björk utanför balkongen har fått små så kallade musöron, vilket känns tidigt – fåglar som kvittrar och låter (de senare är björktrastarna) till långt in mot elvatiden på kvällen har gjort dagen ytterst behagfull.

Sent på eftermiddagen begav vi oss till Thomas och Anette för god mat och goda samtal. Johan och Maggan var där och vi lärde känna dem en smula. Och så förstås Anja och Matilda med barnen Olle och Max. En i högsta grad gemytlig kväll trots att lilla Olle hela tiden försökte kittla mig under fötterna.

Dagen har varit tidningsfri. De finns förstås på nätet, men jag har inte brytt mig. I morgon blir det därför mer av nyhetskonsumtion och det ser jag fram emot. Det känns också bra att vännerna som begivit sig till Portugal har det bra.

Och på lördag kommer dottern hit för att hälsa på oss. Det ska bli hur kul som helst. Så med detta sätter jag punkt för denna dag, som bara utmynnade i en liten personlig betraktelse över en en dag som bara gick och som var väldigt bra ändå.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En skön dag

  1. João Pinheiro skriver:

    Hoppas vännerna trivs i Portugal.

Kommentarsfältet är stängt.