Ställer till det

Vilket härligt väder det blev under eftermiddagen. Efter flera dagar med temperaturer under tio grader, regn (som behövs) och hård blåst känns solskenet i den ändå lite kalla luften som en ordentligt lottovinst. Ja, jag har förstås aldrig fått någon ordentlig lottovinst under alla år som jag har spelat, men det känns bra i alla fall.

Nu har jag nästan jobbat klart med det som jag har pysslat med den senaste tiden. Tord min granne har dragit på semester och jag har fått slutföra paneljobb samt tak- och golvlistning själv. Det gick så där. Jag hoppas att med spackel och fogmassa kunna osynliggöra fusket och misstagen. För visst är det väl så som man gör. Då ser nog Tord inte vad som hänt – hoppas jag.

Pilotstrejken ställer till det för många människor. Ungefär 20 000 personer i dag blev utan flyg och i morgon, söndag, är det ännu fler som drabbas. Växjö DFF skulle ju åkt upp i dag för att spela mot Sunnanå i morgon. Men det blir inte något av det, eftersom Växjö varken kunde ta sig hit eller härifrån. 5 juli, en tisdag, spelas matchen i stället – om Fotbollförbundet ger sitt klartecken. Klubbarna är i alla fall överens om det.

För Sunnanå är det inte någon fara om pilotstrejken fortsätter över nästa helg. Sunnanå har visserligen bortamatch, men det är ju snudd på nästgårds i Östersund och dit åker laget buss.

I kväll, ganska snart, ska jag kika på EM-matchen mellan England och Ryssland. Och till den käka lite glass. Vad som i övrigt hänt i dag har jag för närvarande inte en aning om. Jag ska läsa på. Och med detta får det vara nog för i dag. Tror jag.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.