Vilken spänning

Nu blir det ett sådant där nattligt inlägg igen. Fotbollen är en orsak. Tyskland gick vidare till semifinal i EM efter att i nionde straffomgången vinna matchen mot Italien. Det var första gången som Tyskland vann över Italien i EM- eller VM-sammanhang, så kanske man kan säga att det var en dubbel seger. Återstår att se om det blir Island eller Frankrike som Tyskland får möta i semifinalen.

Jag ska hålla det kort i dag. Dagen har varit väldigt bra. Lugnt och stilla hela förmiddagen. Matshopping och annat handlande och så framemot kvällen blev vi inbjudna till Tord och Ann-Charlott som bor på våningen under oss. Trivsamt samtal under ett par timmar. Det är goda grannar vi har. Och så fotbollen.

Jag ser också att regeringen har gett klartecken för Vattenfalls affär i Tyskland att sälja sin brunkolsverksamhet. Jag har inte hunnit läsa in på den saken riktigt, men försökt följa debatten och det jag kan säga i hast är väl att Miljöpartiet kommer att få mycket kritik för att ha gått med på det.

När det regnade som värst tyckte jag lite synd om de som var på Stadsfesten. Men de hade nog kul i alla fall.

DSC02274

Detta lilla får vara nog för den här dagen. Måhända det blir mer i morgon…

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.