Medalj till hästen också

Nu är det inte så lång tid kvar innan de svenska damerna börjar spela finalen i fotboll i OS. Jag kommer därför att hålla mig sällsynt kort.

Träning, tvättstuga, korsord och så ett snack med Sunnanås tränare Martti Tikkanen inför Sunnanås bortamatch mot Limhamn i morgon. Det är en superkort sammanfattning av min dag som har varit bra. Ingenting alls att klaga på eller gnälla över. Inte ens över vädret, som sannerligen börjar bli höstligt.

Jag måste säga att jag tycker att det är lite sött när tidningarna och medierna berättar om hästhoppning. I dag tog ju Peder Fredricson silver i hästhoppning. Och det gjorde hans häst All in också. ”OS-silver till Peder Fredricson och All in” står det i DN:s rubrik på nättidningen. Självklart ska väl hästen också nämnas. Det är ju den som har sprungit och hoppat.

Det skulle onekligen vara kul om också hästarna som blir bland de tre bästa också fick medaljer. Men de får väl bara nöja sig med någon morot eller något annat som hästskötarna vet att de gillar. Fast det skulle inte vara fel om de fick medalj också eftersom ryttarna säkert firar med lite godsaker också. För visst ska det väl vara rättvist här i världen.

Nåväl, strunt i det. Nu blir det snart fotboll och en medalj till tjejerna – av något slag…

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.