Händelselöst

Jag har tittat framåt i dag. Jag har varit inne på både Weatherpal och Balderskolans alldeles eminenta vädersajt för att försöka klura ut hur vädret blir framöver. Enligt Balders väder så kommer det nästa söndag, måndag och tisdag, det vill säga i månadsskiftet mellan oktober och november, att snöa. Ska man tro vad som sägs kan det komma ett par centimeter.

OK, det börjar bli dags för den vita nederbörden, men jag kan inte riktigt tro att snön därmed ligger kvar. Säkert kommer den att försvinna, innan nästa – och nästnästa – snöfall kommer. Vad är det de säger? Att det är först efter det tredje riktiga snöfallet som man kan förvänta sig att snön ligger kvar.

Varför skriver jag nu om detta? Ja, det kan man fråga sig och det kan jag fråga mig själv också. Kanske för att jag just för stunden tänkte på att Sunnanå spelar sin sista match för säsongen hemma på Electrolux Home Arena lördagen den 5 november. Jag har med viss fasa sett fram mot den matchen ända sedan jag fick se spelprogrammet. Fotboll utomhus i november i Skellefteå och Norrland? Nog borde de som knåpar ihop spelschemat ha kunnat pressa ihop serien för att undvika det. Och om det inte hade gått, vilket förstås hävdas, så borde väl de få lagen från norr ha kunnat få bortamatcher lite längre söderut som avslutning på säsongen.

Min dag i dag har varit utomordentligt slapp. Inte många steg har tagits. Inte mycket har blivit gjort. Och pyjamasen kom jag inte ur förrän vid tvåtiden på eftermiddagen. Tänk – sådana här dagar tycker jag att alla någon gång emellanåt bör kosta på sig…

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.