Ännu en dag med Omar

I dag har vi varit i Luleå igen. Som vanligt var det för att besöka lilla Omar och hans familj. Det är kul att se Omar någorlunda regelbundet. Utvecklingen går snabbt och han är en glad kille som hänger med i vad som händer.

DSC03517.JPG

Här kollar han förmodligen in vad det är för något som någon annan äter.

DSC03498.JPG

…och är det så att man då inte får smaka, så kommer en smula av temperamentet fram. Vanligtvis döljer han det mycket bra och det är väldigt sällan som han protesterar. Han brukar göra det när jag vill hålla honom, men i dag gick det riktigt bra.

DSC03493.JPG

Det är inte ofta man ser sig själv från sidan och när jag ser den här bilden så förstår jag stackars Omar. Det är självklart att han ska vara skeptisk till en som ser så förskräcklig ut. Det var tur jag hade glasögonen hängande i skjortan. Han var mycket intresserad av att få bort dem och det var väl också därför som han kunde ignorera den som höll i honom.

DSC03473.JPG

Betydligt tryggare var det att sitta med två av storasystrarna Hiba och Zozo.

Nåväl, trevliga timmar var det och Omar mattades inte ett ögonblick. Starkt gjort av honom. God mat som vanligt och dessutom hjälp med att bli av med någon krånglighet som uppstått i kopplingen mellan telefon och dator. I alla fall med datorn. Telefonen plingade som vanligt på ett fullständigt obegripligt sätt när jag kom hem. Det är den där förbaskade inloggningen som misslyckas – fast jag inte gör något försök och faktiskt inte vill bli inloggad.

Vad som hänt i stora världen vet jag inte eftersom jag inte har följt med på några nyhetsmedier. Jag hade full huggning att hänga med i den lilla världen och den kändes i dag så mycket viktigare än vad som händer i stort. Och det är väl så det ska vara. Den stora världen och vad som händer där kan man ägna sig åt när tid och lust uppstår.

Jo, jag måste ju också nämna att jag tycker att det är synd att Sunnanå förlorade sin bortamatch mot Kalmar i dag. Enligt tränaren Martti Tikkanen spelade laget fantastiskt bra under första halvleken och under en kvart i andra halvleken. Men det räckte tyvärr inte. 4–1 blev det i dagens match och i någon form av högre mening var det kanske rättvist ändå eftersom Sunnanå vann hemma i somras med 3–1.

Nu återstår bara en match och det är nästa lördag mot Älta som också kommer att åka ur Elitettan. Jag hoppas på att det blir mycket folk som kommer och ser den matchen. Det är en förhoppning, men realistiskt sett blir det nog inte fullsatt på Electrolux Home Arena…

 

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ännu en dag med Omar

  1. Moa skriver:

    Vilka fina bilder! Och jag tycker den på dig och Omar är fantastiskt fin!

Kommentarsfältet är stängt.