Rösta nu! På oss!

Nu är det allvar! Nu är det dags att rösta!

Släktens tävling i pepparkaksbygge är igång. Det är tre lag som deltar. Först och främst (ingen falsk blygsamhet här) Norrlandslaget som består av dotter Moa och mig själv. Sedan finns där Kalmar-laget, som består av Moas manliga kusiner Patrik och Per, och så Stockholmslaget som består av Moas kusin Hanna och hennes mor Birgitta.

De tre lagen visar sina byggen på Facebooksidan The Theander Ginger bread contest. Jag vill uppmana alla mina vänner att gå in på sidan och ”lajka” dels det bidrag som visar alla bilderna av bidraget, dels gå in och ”lajka” var bild för sig.

Ni får förstås själva avgöra vilket bidrag som är bäst, men jag förutsätter att alla mina vänner röstar på vårt bidrag. Bidraget från Norrland. Vinnare blir det bidrag som får flest röster sammanlagt. Och vinsten blir förstås äran samt möjligheten att skryta om bravaden under ett helt år.

Moa har arbetat länge och hårt för att få till vårt bidrag. Jag har mest fungerat som en avlägsen, men mycket viktig, mental coach. Vad säger ni om hennes bidrag?

mermaid1.jpg

Det har gått åt kilovis med pepparkaksdeg för provbak och bak. Två kilo florsocker till kristyren, karameller och mycket annat.

mermaid2.jpg

Allt är förstås ätbart.

mermaid3.jpg

Visst förtjänar detta bidrag att vinna? Så gå in på sidan (The Theander Ginger bread contest) och rösta. Röstningen pågår till fredag klockan 21.

Självklart är denna lilla tävling i min lilla släkt inte särskilt viktig i ett globalt perspektiv. Men den känns viktig ändå. Den är viktig, prestigemässigt, i vår lilla krets. Så snälla ni – rösta. Och då helst på vårt, eller rättare sagt Moas, bidrag. Det är enkelt gjort och det kostar förstås ingenting annat än lite tid för att hitta sidan, se på bidragen och rösta på oss. En ”lajk” för bidraget som det lagts ut på sidan och en ”lajk” för var och en av bilderna.

Nu ska jag inte tjata mer om det (även om jag kommer att påminna om denna tävling och be er rösta vid varje inlägg fram till fredag).

Dagen har varit god. Vi tog en tur upp till Luleå för att hälsa på lilla Omar, hans föräldrar och syskon. Trevlig och bra och kul precis som vanligt med god mat och god stämning.

Vad i övrigt har varit i världen tänker jag inte skriva något om i detta inlägg. Det viktigaste just nu är ju avklarat. Det som händer ute i världen – både nära och långt bort – må hända och ske utan att jag för den sakens skull skulle kunna förändra något med mina ord.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.