En halvdag i bilen

Efter en natt med ganska dålig sömn – jag hade ätit på tok för mycket och för sent – så blev det en jättefin förmiddag med dottern. Det är så mycket som det ska pratas om och visas upp. Det är jättekul och det är bara en smula ledsamt att det blev en kort stund som vi kunde umgås den här gången. Jag får väl ta igen det senare någon gång.

Bilresan ner från Sundsvall till Arlanda gick helt utan problem. Det är ju ljust ganska länge här nere så det var bara från Gävle och neröver som det det mörknade på. Å andra sidan blev det mer och mer trafik. Det sägs ju att annandag jul är en av de största resdagarna på året. Och kanske är det så. Ett litet kors i taket – längs E4:an såg vi faktiskt en polisbil som stod och kollade trafiken. Det är man sannerligen inte bortskämd med att se.

Nu är vi på hotellet vid Arlanda. Vi brukar använda Good Morning hotel och trivs gott där. Men på återvägen blir det ett annat hotell, som vi ska pröva. En relativt tidig kväll väntar och en mycket tidig morgon. I morgon vid den här tiden är vi förhoppningsvis i Kairo, men där väntar nog inte den värme som jag hoppats på.

Visst – det kan bli 15-20 grader på dagen, men enligt prognoserna kan det gå ner till mellan noll och fem på kvällarna och nätterna. Dock lämnar jag vinterkläderna i bilen. Ett land i Afrika ska bara vara varmt. Det får jag intala mig och därmed försöka lura mig själv. Det ska nog gå.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En halvdag i bilen

  1. Bo Fuhrman skriver:

    Ha det underbart på resan. Vi njuter i Uppsala.
    Bosse & Solveig.

Kommentarsfältet är stängt.