Tiden går snabbt

Det är fantastiskt hur snabbt veckorna går. Ju äldre man blir desto fortare försvinner veckorna trots att man kan tycka att dagarna är långa när man inte har gjort något som man tycker är vettigt. Den här dagen var dock fylld med det sedvanliga stöket på fredagarna – en tid på Friskvårdskompaniet på morgonkulan, korsordet i Dagens Nyheter, tidningsläsning förstås och så tvättstugan och pyssel hemma.

Arbetet på och med balkongerna har nu kommit så långt att halva räcket på vår balkong är borttaget. Det var lite av en ögonöppnare att se balkongen utan räcke. Det blev så öppet och den öppna betongytan andas risker; det finns ju ingenting som tar emot. Så det är fullt förståeligt att handtagen till balkongdörrarna har tagits bort.

Egentligen har jag ingenting att skriva om. Men några rader kan det ändå bli om ett av fredagsnöjena på TV – På spåret. I dag sändes den första semifinalen i frågesporten och det är förstås naturligt att frågorna blir svårare ju närmare finalen kommer. Det som varit märkbart för mig – vilket kan bero på min egen kunskapsnivå – är att frågorna inte bara i år utan även tidigare år blivit allt svårare. Om den trenden fortsätter, vilket är stimulerande för dem som tävlar, finns – tror jag – en risk för att programmet tappar tittare. Det är inte så kul att se om man känner sig chanslös på frågefilmerna.

Jag kan också berätta att jag i afton var ner till bollhallen på Norrvalla för att kika lite på damlagets träning. Ännu återstår det drygt två månader till seriestart, men tjejerna tränar på med sex pass i veckan. Jag ska väl skriva en smula om detta under helgen och då lägga ut på sskbloggen. Nästa helg blir det ett antal matcher i en cup som spelas i Arcushallen i Luleå och det blir ett första test på vad träningen har givit och vad som behöver tränas lite extra.

Och nu har jag inte lust att skriva mer. Helgen väntar och vi får se om det händer något under de dagarna som jag finner mödan värt att skriva om.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.