Kort sammanfatting

Det har varit en lång – men bra – dag. Det är sent nu och jag tänker inte bli särskilt långrandig. Bara några helt korta noteringar från min dag. De som arbetar med balkongerna jobbade på duktigt i dag (det gör de varje dag) och fick dit utbyggnadsdelen på alla balkonger i vår huskropp. Jag vet inte hur många balkonger det är, men jag gissar på åtminstone 18. Jag har också sett att de transporterat hit de nya balkongräckena och om vi har tur så kanske de kommer på plats i morgon.

Jag har tittat på skid-VM. Det var ju duktigt av av Ingmarsdotter och Falk att komma fyra och femma i finalen i sprint. Stina Nilsson, som var en aspiranterna på en medalj körde ihop i sista kurvan inför upploppet och ramlade och drog med sig en rysk deltagare. Just när hon föll var hon på stark frammarsch och skulle nog ha kunnat knipa en plats i finalen. För grabbarna gick det betydligt sämre.

Och så har jag tillbringat drygt fyra timmar med Sunnanåfolk under kvällen. Som alltid trevligt och givande. Om en månad ungefär blir det årsmöte. Men redan till helgen deltar lag från Sunnanå i cuper i både Luleå och Skellefteå. Damlaget åker till Luleå för att få chansen att spela på fullstor plan mot tre motståndare, medan andra lag deltar i Electrolux Home Cup här hemma i Skellefteå.

I morgon skriver jag nog mer även om det är en dag som är fylld av rutiner eftersom det då är fredag. Igen. Veckorna går verkligen fort.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.