Når SAIK slutspel?

Jag är inte så där väldigt intresserad av hockey. Men i kväll – ja, alldeles nyss – slutade matchen mellan Skellefteå AIK och tabelltvåan Frölunda med hemmaseger 2-1. Det är ett resultat som Skellefteborna gillar och jag tror att det var en viktig seger om det är så att SAIK säkert ska vara med i slutspelet. Nu är det visst bara en match kvar i grundserien, men Färjestad vann också i kväll och det laget ligger bara en poäng efter, så än kan allt hända. En sak tror jag är helt klar i alla fall och jag tror att även de mest hängivna fansen håller med – som SAIK har spelat den här säsongen så blir det i alla fall inte någon finalomgång. Fansen får vara glada om kvartsfinalen klaras av. Förutsatt förstås att SAIK går till slutspel över huvud taget.

Om detta kommer det att skrivas mycket, mycket mer. Men det får nog andra göra. Jag är mer fokuserad på vad som kommer att hända under den stundande fotbollssäsongen och då i synnerhet för det lag som ligger närmast mig – Sunnanå. Det kommer jag garanterat att skriva om när säsongen väl drar igång.

Apropå Sunnanå så börjar det dra ihop sig till årsmöte och det blir en del förberedelsearbete som ska göras. Får väl gripa tag i det i morgon och framöver. Min dag har varit bra och det mest givande var nog ändå besöket hos kiropraktorn. Han är verkligen duktig och det spelar inte någon roll hur man än lider och kvider under behandlingen. Man känner sig som pånyttfödd när det väl är klart. Min höft hade hamnat lite på sniskan igen, men efter den här behandlingen ska den hålla sig bättre på plats om jag sköter strechingen ordentligt.

I vanlig ordning har jag också lämnat in mina rader på Svenska spel. Det går ju att göra online, men det är lite roligt att göra det för hand också. Nuförtiden tar jag en tur till Solbacken och lämnar in dem där. Oftast på tisdagarna. Det är lite roligt. ICA Maxi har ju fem procents pensionärsrabatt på tisdagarna och det är verkligen fullt med pensionärer i butiken och på parkeringen.

När jag åker dit passar jag på att ta en litet längre promenad. Jag ställer med andra ord bilen ganska långt bort. Det gör jag därför att jag alltför ofta, senast förra tisdagen, sett alltför många påkörningar och påbackningar av parkerade bilar eftersom alla vill vara så nära ingången som möjligt. Men står man i trakterna av djuraffären är det lugnt. Hittills. Nu när det är snö som täcker parkeringsplatsen är det ju dessutom lite av Vilda Västern där. Det finns inte några rutor att parkera i och då står bilarna lite huller om buller, vilket väl får sägas vara som det ska vara och som det brukar vara när det är vinter.

För vinter är det fortfarande. I morgon snackas det om snöfall hela dagen, vilket innebär skottning för mig på torsdag. Det blir ju en lämplig motion eftersom jag tar ett pass i gymmet i morgon och på fredag.

Men nu får det vara nog surrat för i dag. Det som hänt ute i världen får klara sig utan kommentarer från mig. Till det och mycket annat återkommer jag tids nog och när lusten eller ivern finns där. Förmodligen redan i morgon.

 

 

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Når SAIK slutspel?

  1. Jan Persson skriver:

    Du snöskottare – det skiljer faktiskt 2 poäng till AIKs favör inför den sista matchen. Men det spelar ju ingen större roll eftersom AIK under alla förhållanden är BÄÄÄSSSTTTTT!!!!!!

Kommentarsfältet är stängt.