Bara helt kort…

En mycket kort uppdatering av dagen. Kanske mest för min egen skull. Flera timmar i dag har jag ägnat mig åt målning. Bland annat av tak. Det var jobbigt för högerarmen, kändes det som. Men jag har tagit på ett sådant praktiskt projekt och då är det bara att löpa linan ut, som det heter. Är vädret gott får man passa på.

Flera timmar gick också åt till ett möte med de goda kamraterna i Sunnanå. Att åka därifrån kvart i elva och möta den nergående solens strålar kändes speciellt, må jag säga.

I morgon är det parlamentsval i Storbritannien. Vallokalerna är öppna till långt fram på kvällen i morgon, så något resultat av valet lär inte bli klart förrän framåt fredagsmorgonen. Det blir spännande att se hur valet slutar. Någon promenadseger för Tories och sittande premiärministern Theresa May lär det inte bli.

I morgon kommer också den avskedade FBI-chefen James Comey att vittna inför senatens underrättelsekommitté. Enligt vad som har blivit känt från hans inledningsanförande så kommer Comey att säga att president Trump bad honom att ”släppa” utredningen om presidentens tidigare säkerhetsrådgivare Michael Flynn, som ju fick avpolleteras när hans nära kontakter med Ryssland blev kända.

Ja, det får bli allt för i dag. I morgon blir det mer målning.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.