Härlig seger i kväll

Det är jättesent och jag begränsar mig mycket. Helt kort kan nu meddela att mitt målningsuppdrag är klart, min artikel är publicerad och så har jag ägnat hela kvällen åt fotboll.

Jag kikade nämligen på Sunnanådamernas match mot toppkonkurrenten Team TG (Thoréngruppen) från Umeå. Matchen spelades i det fina vädret på Electrolux Home arena här i Skellefteå. Och Sunnanå vann med 3–2.

Tjejerna gjorde en riktig kämpainsats och den som både kvitterade TG:s ledning och slog in segermålet var Perpetua ”Pepe” Nkwocha. Ett skott utanför straffområdet upp i krysset var kvitteringsmålet och en frispark som slogs in direkt var segermålet. Ordentliga pärlor båda två. Sunnanås första mål gjordes av Maya Pitts.

DSC05632.JPG

Bupe Okeowo som gjort 14 mål hittills fick dock gå mållös från planen. Men hon var nära att bli målskytt flera gånger.

Ja, det var dagen i korthet. Och mer än så blir det inte nu. I morgon väntar en ganska hektisk dag, som jag ser det. Många saker ska fixas och det ska jag nog klara ut om jag försöker vara en smula effektiv.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.