Incident på E4

Bara helt kort. Min så kallade roadtrip i dag blev 70 mil. Tur och retur till Arlanda för att hustrun skulle kunna ta planet till Kairo. Det var mycket folk på Arlanda och det är alltid kul att vara där och se alla som ska iväg. Mycket trafik var det på vägarna och jag utsattes bara för en liten incident när en stolle drog förbi mig i uppskattningsvis 150-160 km/tim precis när den tvåfiliga vägen smalnat av till en fil med vajerräcke. Ni vet en sådan där 2+1-väg. Om jag inte girat undan en halvmeter hade det nog smällt ordentligt och jag hade förmodligen inte skrivit det här. Ändå hade jag kikat i yttre backspegeln innan det började smalna av, men såg honom inte då. Så fort kom han alltså.

Nåväl, allt gick bra och i morgon bär det iväg hemåt. Som det ser ut just nu i alla fall. Det blev förresten en trevlig paus i Enånger på vägen hem.

Den stora grejen i dag vet jag inte riktigt vad det är. Kanske att Vladimir Putin kastar ut 755 amerikanska diplomater från Ryssland som protest mot de utökade sanktionerna från USA. Kylan mellan de båda länderna breder ut sig. Samtidigt ser jag hur värmen breder ut sig i Ryssland och håller på att skapa väldiga problem för hela jorden. Det är klimatförändringarna och de ökande temperaturerna på jorden som smälter permafrosten i Sibirien. DN har varit på plats och skriver om det. Mycket intressant.

Men nu blir det inte mer i dag.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.