Vacker höstdag

Det blir inte så många rader i kväll. Dagen har varit bra och en smula seg. Tidig morgon nämligen. Men dagen har rullat undan med korsordslösning och tidningsläsning. Dock innehåller Dagens Nyheter så mycket läsning att jag inte riktigt hann igenom det jag var intresserad av.

Annat fanns också på agendan. Praktiskt jobb också i dag i en liten omfattning. Men som den glada amatör jag är så kan jag dra ut på det. Ingen klagar. Det blir i alla fall noga gjort. Så har vi käkat pizza med några som vi känner och slutligen spenderat kvällen på ett lugnt och fint sätt.

Där har ni min dag. Lite ointressant för min del och garanterat helt ointressant för alla andra.

Det jag noterade framåt skymningen är att det var väldigt vackert ute. Dimman som sakta lägrade sig över allt och alla. Det blev ett härligt sceneri med de gulnande lövträden och dimman. En riktig höstkänsla infann sig och det var en behaglig känsla. Kanske för att det var helt vindstilla. Kändes nästan mystiskt att vara ute.

Vad som hänt här hemma, i regionen, i landet och i världen vet jag inte så mycket om. Men dagen har överallt nog varit alldeles vanlig för den absolut stora majoriteten av människor. Det är ju så vardagar plägar vara. Även om det råkar vara lördag.

Om olatheander

Har arbetat som journalist hela livet. Chefredaktör och ansvarig utgivare på Nynäshamns-Posten, Hudiksvalls-Tidningen och Norra Västerbotten. Ledarskribent, politisk redaktör och politisk chefredaktör på Västerbottens-Kuriren, Sundsvalls Tidning och Norra Västerbotten. Skrivit ledare och krönikor sedan 1976. Pensionär och nu verksam i egna firman Brola. Vill du komma i kontakt med mig går det enklast via e-post: olath47@yahoo.se
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.